הרצי הלוי ימונה לרמטכ"ל הבא של צה"ל

אתר קול חי No Comments on הרצי הלוי ימונה לרמטכ"ל הבא של צה"ל

לאחר סאגות רבות סביב המינוי: הוועדה למינוי בכירים אישרה היום את מינוי הרצי הלוי לרמטכ"ל | אחת מחברות הוועדה התנגדה למינוי בשל הקירבה לבחירות

הרצי הלוי צילום: יונתן סינדל/פלאש90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, אישרה לפני זמן קצר את מועמדותו של אלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל ה-23. הבוקר (שלישי) הופיע בפני הוועדה שר הביטחון בני גנץ.

במהלך ההתייעצות על המינוי, חברת הוועדה פרופסור טליה איינהורן התנגדה לעצם הליך המינוי בשל הקירבה לבחירות לכנסת ה – 25 שיתקיימו בעוד כשבועיים, אך לא התנגדה למועמדותו של הלוי באופן עקרוני.

כזכור, מינוי הרמטכ"ל בעת בחירות עורר סערה רבתית בין גנץ שהתעקש על המינוי בכל תוקף לבין נתניהו שדרש להמתין עד לאחר הבחירות.

על מנת למנות את הרמטכ"ל היה צורך במינוי של יו"ר הוועדה למינוי בכירים. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אישרה את מינוי הקבוע (ל- 8 שנים) של השופט מני מזוז, למרות שכעת הממשלה היא ממשלת מעבר, אך בגץ פסל את המינוי, ומזוז סירב לקבל מינוי זמני.

לאחר סירובו של מזוז, מונה השופט בדימוס אליקים רובינשטיין ליו"ר הוועדה הזמני למינוי בכירים, וזו אישרה כאמור היום את מינוי של אלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל ה – 23 של צה"ל.

לאחר אישור המינוי שר הביטחון גנץ ברך: "אני מברך על אישור הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים את מינויו של האלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. מול האתגרים השונים שניצבים לפנינו, צה"ל זקוק ליציבות, לבניין כוח רציף ומתמשך, ולניסיון רב".

"אין לי ספק שאלוף הרצי הלוי, ימשיך את התהליכים שהוביל הרמטכ"ל כוכבי וימשיך לקדם את המוכנות של צה"ל ואת היכולות הביטחוניות של מדינת ישראל. אני מבקש להודות לחברי הוועדה בפניהם הופעתי היום ומיוחד לכבוד השופט רובינשטיין. אפעל להבאת המינוי לממשלה ביום ראשון הקרוב"  הוסיף גנץ.

 

 

 



0 תגובות